Tillbaka på McDonalds, tillbaka på Euro Hostel (dock penthouse denna gång)

Nu sitter jag och Julia här på McDonalds igen eftersom Euro hostles nätverk vägrar ansluta till oss!  Gårdagen spenderades mest med att sitta på Offshore cafe, vårt nya stammis ställe i West End, så mysigt, trevlig personal och goda soppor. På kvällen fick Eva och Michal med oss (Julia, Anna och mig) på bio. Det blev "the boy in the striped pyjamas" jag grät genom nästan hela filmen, den var väldigt bra. Enligt Michal är det den största biografen i världen eller att den är i den högsta bio byggnaden i världen.. aja båda kändes väl lite maffigt.. Inte nog med att det mesta är friterat i detta land, så serverar de sweet(!!!!) popcorn på biografen, socker istället för salt helt enkelt, kan inte fatta att nån käkar i sig det.

Idag gick vi på Sloans market, det var en liten men någorlunda bra marknad, speciellt second hand ståndet där det innhandlades en kofta, och ståndet bredvid där en trevlig tant sålde sina hemgjorda huvudprydnader, jag Anna och Julia kunde inte motstå dessa och köpte varsin (bilder kommer snart på alla mina inhandlade fynd). Resten av dagen fortsatte i samma stil: shopping, shopping och åter shopping. Imorgon börjar skolan, eller börjar och börjar det är några introdagar så här ibörjan. Vi måste dock ta oss upp kl 6.00 imorgon för att färdas med tåget halv 8... Men färden tar en timma så det blir väl välbehövlig sömn då kan jag tänka.

Nu ska jag återgå till min alldelesförmycketsockerfyllda brownie!

Kommentarer
Postat av: Sanna

ååh va kul att läsa! låter ju som att du har det jätte bra där borta, som man kunde ha anat..:) menändå, va härligt det låter! å vilka sjukt snygga vilder! vem har tagit? du e så snygg!

Men vi får msna snart,, eller ännu bätre Skypa! så jag får höra alla de censurerade delarna..:) Kraamar och kärlek till dig!

2008-09-14 @ 23:18:43
Postat av: Emese

Vilken snygg blogg du har!! Förresten...kul att ni bor på Euro Hostel...=D Där bodde vi också! Tihi.

Åh...skönt å höra att ni har det bra! :) Saknar dej/er sjukt mycket. Det är så lungt här utan dej...fast på ett dåligt sätt...

2008-09-15 @ 11:34:25
URL: http://photographybyemese.blogspot.com
Postat av: Pauline

Haha jag har det ju faktiskt väldigt bra:) det är olika som tagit bilderna men redigeringen ligger hos mig höhö.. (för att ta åt mig lite ära)Ja vi borde verkligen skypa nåndag!! men har inget fast internet än.



kul emese att du också bodde här, kan ju hålla med om att det inte är nån kul upplevelse :) men annars förstår jag inte att du inte gillar glasgow :P

2008-09-15 @ 20:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0