Campus Ayr 0 - Campus Norrköping 1

Dagen började med en väldigt seg uppstigning kl 6 (5 svensk tid) Snabbt på med skrynkliga kläder och ett frissigt hår, tog en toast i handen och sprang iväg till tåget. Visade sig att det var dyrare att åka så tidigt så fick punga ut med 11 pund.  Framme i Ayr en timma senare visar det sig att campus inte alls ligger så nära tågstationen som vi trott, utan alla tar taxi dit (hej lyx) vilket inte heller var det enklaste, eftersom de flesta taxibilar var upptagna med att skjutsa skolbarnen vid den tiden på morgonen (hej lyx LYX). Men efter att ha stått i regnet i ca en halv h kom det äntligen två taxi bilar!

När vi anlänt till campus orkar vi som vanligt inte stå i kön till receptionen utan frågar oss fram till Art room vilket leder till att Alida skricker högt efter att vi ser (vad jag trodde i första anblicken var en riktig männsika) en docka i en sjuksäng (Alida kommer med bilder inom snart på detta och mer från campus, kolla länk listan). Det visar sig helt enkelt att vi hamnat på nursing avdelningen. Efter att virrat vidare bland blandade lukter och halv fallfärdiga skåp och helteckningsmattor kommer vi fram till Art room, där möts vi iaf av trevliga och ERFARNA lärare :) 

Hela campus byggnaden liknar en skola i en Highschool film, när vi gick in i matsalen var det precis som att man trädde in i filmen och i korridorerna för den delen. Enda skillnaden är väl att denna bygnad skulle behöva en ordentlig renovering (tror studenterna skulle chockas om de såg hur fint Norrköpings campus är), men de ska ju flytta till finare byggnader om ett år så turen är verkligen med oss där!  Känns som de skiter fullständigt i denna byggnad nu bara för det, inte en ända klocka går rätt. Inte nog med att  vi kommer ett år för tidigt för attfå se nya campus så har de precis  gjort om alla kurser, så vi får än en gång vara försöks kaniner wieee! vi är ju så bra på det redan! Kurserna verkar dock lovande, ska välja imorgon. Tror det komer bli dessa: Advanced Visual Creativity (mycket fine art i den kursen tydligen :P) Figurative Studies (kroki :D) och Digital Media (mycket flash och dreamweaver). Förhoppningsvis ligger alla dessa på två dagar så slipper jag punga ut med så mycket pengar på resa :)

Maten i campus matsalen var ju inte heller någon hitt, eftersom jag inte fick i mig nån särskild frukost tänkte jag att de säkert har någon god macka där, men tji fick jag! Där serverades det flottiga korvar, bacon och toast. lyckades tillslut hitta en liten smoothie och en banan. Fattar inte att de kan servera sån mat! inte undra på att folket ser ut som de gör, blekfeta med skit dålig hy.

Nu ska jag sätta mig och leta upp stipendier att söka, skulle vara härligt med lite mer i inkomst :P

PS. Ett annat plus var att man fick Burger King kuponger!!! så nu kan jag äta ute billigt!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Hoppas att det kommer bli smidigare med tiden! ni verkar ju ha kul tillsammans därborta och lärarna kommer säkert att hålla lite högre klass än här i Norpan;) Låter som bra kurser dessutom!



Vi saknar er här i Norpan i alla fall! Ha det grymt!

2008-09-15 @ 22:59:20
Postat av: Emese

Hahaha...åh..men kurserna låter superkul iaf! avis

Iofs är tidningsdesignen kul så det är alltid nåt.

Men om ni bara går två dagar i veckan kommer ju du göra slut på alla pengar på shopping ;-)

Puss snygging!

2008-09-16 @ 10:45:37
URL: http://photographubyemese.blogspot.com
Postat av: Filippis

Min lilla Pollis! Ute i den stora vida världen! Åh vad kul det låter! Blir nästan lite stolt över dig du är så duktig, hemsidan är så snygg och kurserna låter så roliga och allt! Avundsjuk jag blir! Hoppas att man får komma och hälsa på när man kommit hem från norge kanske?? Fortsätt och skriv massa mer och berätta hur du har det! Loooove

2008-09-16 @ 18:02:54
Postat av: Filippis

Min lilla Pollis! Ute i den stora vida världen! Åh vad kul det låter! Blir nästan lite stolt över dig du är så duktig, hemsidan är så snygg och kurserna låter så roliga och allt! Avundsjuk jag blir! Hoppas att man får komma och hälsa på när man kommit hem från norge kanske?? Fortsätt och skriv massa mer och berätta hur du har det! Loooove

2008-09-16 @ 18:03:31
Postat av: Pauline

Ja Filippis! KOM KOM!!! :D

2008-09-16 @ 20:57:42
Postat av: Tobbe

"Där serverades det flottiga korvar, bacon och toast... Fattar inte att de kan servera sån mat! inte undra på att folket ser ut som de gör, blekfeta med skit dålig hy."



+



"PS. Ett annat plus var att man fick Burger King kuponger!!! så nu kan jag äta ute billigt!"



hahahaha, ja för Burger King är ju rena viktväktarna! :D



Hoppas ni har det bra! hej

2008-09-16 @ 21:11:12
Postat av: Alicia lillasyster

hej polle är det kul i skottland? vi har haft fri luftsdag och jag kom trea i längdhopp jag fick 175 cm. det var jätte kul fast jag sträkte mig när vi hade 60 m.i terängen kom jag näst sist. det var tre skolor som var med. jag var med i flickor i fyran vi var ganska många. mvh Alicia HALLÅ !!!!!!!

2008-09-17 @ 17:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0