blogg i emelies ära

Jahopp så var man bloggare, tack vara emelie ska jag nog tillägga. Skulle nog inte börja blogga om det inte var för ditt tjat!

Nu har jag och mina 7 klasskamrater anlänt till Glasgow, Skottland! Här ska det festas, shoppas, mysas, säckpipas, upptäckas och självklart pluggas. Vi anlände i måndagsnatt, efter att ha hört på fulla svenskars skrik o babel, sett på stackars skottars förfärande ansiktsutryck av att villja döda svenskarna på en 2 h flygresa, kånkat på väskor åt alla håll och riktingar på glasgow flygplats och parkering, sprungit till en buss med all packning, trängt in oss på höjden (6 personer och 7 stora resväskor plus 7 handbagage) i taxi kom vi äntligen fram till vår kära fritidsgård till hostel. Det första vi möttes av i entren var uppklädda små 14 åringar som försökte ta sig in på hostlets pub, men neckades såklart. Maten här är väl inte den bästa, frukosten som ingår på hostlet är toast med sylt, de flesta restauranger servarar allt friterat- även en vegetarisk hamburgare, men vi har lärt oss knepen nu, frågar in i minsta detalj vad som ingår, även det som inte står med på menyn. Vi har däremot hitatt en super mysig restaurang,Bistro Gramofon, som kommer bli vårt stammis ställe, inget friterat och såå trevlig personal och atmosfär. Ligger i samma kvarter som vårt kommande boende också. Detta boende  ligger centralt i Glasgow med tillträde den 19 september. Så till dess blir det fridtidsgård men med en weekendresa i det mysiga West End. Camilla, om du möjligtvis skulle ha hittat hit så kan jag säga att du skulle bli helt till dig av all vacker arkitektur. Det är såå coola byggnader här, och tydligen ännu finare i West End, som återstår att se imorgon.

De senaste dagaran har gått åt till shopping, billig!!, lite pubande, upptäckande och slappande. Måste säga att även om jag inte alltid hör vad skottarna säger så är de OTROLIGT trevliga, vi kan inte sluta påpeka det, men inte alls på ett tillgjort och ytligt sätt utan på ett sånt där sett jag gillar :)

Nu ska jag försöka fixa till designen på denna blogg med bilder och annat!

Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Bra ide. jätte kul och höra om allt. säckpipa extravaganza!

2008-09-12 @ 11:00:17
Postat av: maria

wiiie vad roligt med en blogg! här kommer jag bli stammis :)

och härligt att ni fått tag på en lägenhet, ser framemot att få se lite bilder så småningom hihi!

kram!

2008-09-12 @ 14:58:13
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Karin

jag vill också shoppa i Glasgow.det ligger en asmysig streetwear affär vid en stor beige kyrka, eller så var det ett monument,eller en teater..haha.ett tips!

2008-09-13 @ 15:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0