Arty in Glasgow

Så förra veckan hade vi våra två riktiga skoldagar.  Jag hade min allra förtsa RIKTIGA kroki lektion. Alltså hel naket, inte att läraren ställer sig o modellar fullt påklädd, utan med en inhyrd nakenmodell vid namn Adam denna gång. Det var väldigt kul och lärorikt. Vi skulle bara titta på modellen, inte ens ett tjuvkik på pappret, så min skiss såg ut som en väldigt kissnödig Homer Simpson i unga dar. så när vi kom hem från skolan i torsdags blev det stor shopping på Art store, känner mig som en riktog konstnär när jag går omkring med min portfolio i A2 format med allt dess innehåll, hoppas bara att verken såsmåningom också kan kännas konstnärliga :)

I torsdags började också Merchant City Festival. Vi bor som sagt mitt i Merchant city så det var nära o bra, vi har kunnat höra musik och se lite teaterspel ifrån vårat fönster under hela helgen. Festivalen varade ända till söndagskväll. På torsdagskvällen dissade vi dock festivalen och bar oss (jag, julia och michal) iväg till west end där vi mötte upp Hedda och Mimmi på en fullproppad bar med studenter. De hade självklart kopparbergs och absolut vodka fulltproppatt på en hel hylla i baren.

Första åkturen med tunnelbanan, på väg till Hedda och Mimmie i West End!

Hedda och Mimmi med den svenska hyllan i bakgrunden till vänster.

Sedan skulle vi bege oss iväg till en union men där var det en väldans kö! typ 5 människor i bredd och 30 meter i längd - lååång kö! Men vi lät int edet stoppa oss så vi drog vidare till Viper! Det var en rolig kväll med mycket fuldans, tydligen är jag o julia väldigt synkroniserade när vi dansar enligt michal, så nu har vi sagt att vi ska öva in en väldigt synkroniserad dans alla 8 som vi ska köra nästa gång vi är ute :) Jag o julia lyckades också, tillslut, nå vårt mål med kvällen: att få våra fina fejs avfotograferade för att visas på deras hemsida! - Yess! När vi kom in på Viper var det förtsa vi såg stora skärmar med foton av väldigt uppklädda tjejer och killar i deras bästa poser(köttmarknad), jag och Julia kände verkligen att det vore vår största önskan den kvällen, så nog vart vi glada när vi iaf får vara med på hemsidan! ;)

Michal med kvällens ragg Clyde.

På fredagen var det lugn förfest hemma hos oss och sedan utgång på en av festivalens uteställen The Manchester club.(vi skulle bara gå ut där det var gratis)

Anna, Johan och Alida påväg till The Manchester club.

Björn var väldans trött och det var väldans dött på stället så vi drog vidare men grabbarna grus blev trötta och tog sig hemmåt. Det var då det hände, vi  5 tjejer (vi har omvandlat Michal den här helgen, det har blivit mycket sex and the city, kladdaka och tjejfilm, han lyssnar nu till namnet Mitsy) mötte en trevlig britt och hans små kompisar som bjöd hem oss till deras flat, vi tänkte att de nog inte var så unga som de såg ut, men när det visade sig att deras flat var en student korridor så förtod vi att de nog var rätt unga ändå. Sådär runt 18..

Det kändes precis som en högstadie fest. En upplevelse helt enkelt.Men vi fick iallafal prata lite engelksa :) och Mitsy  lyckades få Culloms nr! weiie jag fick nöja mig med lille Dougies nummer och hela min arm ner kladdad med Ross namn som jag såå lovade att ada på facebook, får se hur det blir med det.. kvällen avslutades med två avsnitt sex and the city väl hemma i vår lite fräschare lägenhet.

På lördagen bar vi oss ut lite på festivalens festligheter dagtid. Vi kolade på Two Urbanologists, det var två fransmän som gjorde ett teater framträdande utomhus, en som klättrade omkring på fasaderna och en som sprang nedanför och gjorde olika ljud till. Väldigt bra var det! sen blev det en lunch middag på gramofon, där ägaren fortfarande inte kommit över att vi åt pannkakor med grädde och klargjorde att han vägrade servera oss pankakor något mer, trevlig prick det där :) Sedan blev det lite konstutställningar och annat.  Kvällen blev lugn med kladdkaka, mycket sex and the city och en tjejfilm såklart!

Two Urbanologists.

På söndagen gick vi till en marknad Alida och Anna sett dagen innan, den visade sig inte slå Paddys market men de hade bra filmer billigt :P sedan blev det lite fotoutställning och en flamenco utställning där kitsch (hur d nu stavas) mötte art. Det var en flamenco kvinna i en plast bubbla som dansade runt och läste i en bok. Hela bublan var fylld med olika grejer tillhörandes flamencon. Det var rätt coolt faktiskt.


Kvällen innehöll också här kladdkaka, sex and the city men en thriller till film och så Björn förstoss! som kom förbi så Michal kunde få vara Michal för en kväll.

I helgen är det planer för en tripp up north! till the highlands mer bestämt, får se hur det blir med det.. Nu ska jag hem och skissa av någon av mina kära flatmates!

Kommentarer
Postat av: Frk Bratt

Tack PÅllan!

Spänningen är total inför varje besök här och ikväll var det jackpot. Underhållande värre.



Kram

2008-09-30 @ 23:26:29
Postat av: Pauline

hahaha! tack du ida o varsogod for nat jag inte vet :D

2008-10-01 @ 15:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0