19 september - Dagen med stort D

Så i fredags var det dags för oss att flytta till vårt kommande hem. Men det var inte förens halv fyra Julia och Anna skulle hämta nyklarna så vi beslöt oss för att, istället göra en till dag med shopping, gå en runda längs river clyde och fota.




Efter att ha strosat en bit börjar Alida hoppa högt av glädje! Hon har nämligen möts av den ljuva blicken av loppmarknad.


Så det råkade bli lite shopping ändå denna dag.. Efter att jag fyndat en kavaj, tre par örhängen, ett halsband, en portmonä och en väska för 8 pund sammanlagt så stötte vi på en vintage store!!! Där jag hittar en underbar fake fur, som ska få värma mig kalla höst nätter. . Och ägaren (tror jag, kändes som det) var väldigt hjälpsam och trevlig, han gav mig en lapp på andra bra second hands i west end. Blir garanterat fler besök där.

Men inte nog med att vi hittat alla dessa fynd så fick vi ju tillsut flytta in i lägenheten.

Min vy från min sovplats i hörnet. (Det är min nyinköpta fur som ligger till vänter i bild)

Dagen var inte slut här utan vi begav oss i full fest mundering iväg till Johan och Björns lägenhet 10 min promenad bort på inflyttning/födesledagsFEST.

Bagerskan Carolina (hon hade gjort en super god jordgubbstårta och de godaste croatsierbullarna, jag smällde i mig fyra st :P) och födelsedagsbarnet.

Inflyttningspresenten "Whos naked?".


Michals skjorta ser självlysande ut.

Mot slutet var det bara fyra tappra själar (jag, Eva, Michal och Johan) som begav sig ut på Glasgows alla underbara uteställen. Vi hamnade först på the Banker och sen ner i Bamboos dåliga luftkonditonerade källare. Det första man möttes av i trappan ner var en varm lukt av svett. Alla ställen vi varit på har börjat på B; Boho, Banker och Bamboo, tror den boksaven är lika med att undvika, de ställen som börjar på den bokstaven har inte bådat så gått hittills..

Kommentarer
Postat av: anna

Inte alls avis på allt kul ni verkar göra :) nejdå...inte aaaaaalls ;)



//gdk-annan som är den enda annan kvar i norpan den här terminen...

2008-09-21 @ 20:13:47
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: emelie

polleboll... lägenheten ser ju super ut! nu ska jag åter gå till den fantastiska boken världshandeln. var glada för att ni slipper den. :P

2008-09-21 @ 20:19:02
URL: http://whirl.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0