Storm, Goody bags och massa vintage

I helgen är det Goody bags i fokus :) Idag var vi på lighthouse där de hade vintagemarknad!! och en liten annan marknad men som inte var lika kul som vintagemarknaden. Jag, Alida och Anna har planerat den här helgen för läänge läänge sedan då vi läste i en tidning att de första besökarna skulle få sig en goody bag för 30pund! Goody bagen innehöll mest pins, sytrådar, nålar och blixtlås, jag lyckades dock få mig en god brownie i min bag :P Jag fyndade mig två tröjor och ett linne på vintage avdelningen, kul kul! Imorgon bär det av till west end för ännu mera Goody bags på en vintagemarknad som ska vara JÄTTEstor men kostar 5 pund, men det får det vara värt. Vi är rätt facshinerade över att vi lyckades ta oss upp nästan allihopa kl 9 på en helgdag, vi borde kanske alltid ha goodiebags som mål på helgerna.

Det har också blivit ett fasansfullt väder här. För några dagar sedan åkte vi hiss med vår portvark och han berättade att det här på vintern regnar lodrätt, han sa visserligen att det inte skulle börja förens i december, men jag har konstaterat att det börjat redan nu, om det inte tänker bli ännu värre förstoss.. :S På väg till Tesco (matvaruaffären) fick jag och Eva ha paraplyerna framför oss som skydd, min mössa valde också att åka av två gånger på de tio meterna, vi kom ca 1 meter på en minut.. Hårdhudad av vind och vatten kommer jag iaf bli efter denna glasgow vistelse :)


Eva i stormen påväg till tesco, det här är det mest upprättade vi gick, kunde inte ha koll på både kamera och paraply när det var som värst..


När vi kom hem tyckte vi det passade bra att värma oss i soffan framför en film. (Tack Anna(Söderström, så det inte blir något missförstånd bland Annorna)för att du tog med dig en massa film!)


Mys i soffan.

Under de senaste dagana har det gåtts i skolan och pysslats en hel del hemma med bok projektet, min börjar arta sig rätt bra nu, men den e int vacker :) Michal ska suga av saker spegelvänt till sin bok,  kommer bli väligt intressant och se hur den blir.

Smygkik i min kommande clownbok.


Pyssliga Anna.


Mitsy får håret fixat till fredagskvällen som visade sig bli en lugn kväll hemma med ännu mera pyssel och till stor avslutning filmen Clerks, rekomenderar!

Ikväll blir det en liten bar runda med hela kollektivet (hör och häpna, tror vi aldrig varit allihoppa ute en lördag innan) och så Jakob som är här och hälsar på Julia.

Kommentarer
Postat av: anna

Kul att filmerna kom till användning, mindre kul att det var pga fortsatt stormigt väder som vi fick vara med om vi med.



Pyssla lugnt! :)

2008-10-25 @ 20:54:40
URL: http://blogg.filipsdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0