Family on the rocks

jag har haft mig en underbar helg! Min familj kom ju hit och hälsade på!

Men innan dess hände det också något riktigt nytt och framförallt givande på engelskaspråkspratandes sidan. I torsdagskväll gick nämligen jag, Anna och Alida och mötte upp vår lärare Robert på en fördrink i West end, mycket trevligt ! Vi var lite rädda för att det skulle bli lite pinsam tystnad och hade förberett några konversationer, men dessa behövdes inte han pratade på om allt från himmel och jord, mest om sverige såklart!  Sedan gick vi vidare och mötte upp några andra utbytesstudenter på en rastaurang där det bjöds på tre rätters och allt man ville dricka till detta, det var en mycket trevlig kväll och jag har insett hur grymt kass jag fortfarande är på engelska vilket inte kändes lika trevligt..

Här ser ni hela gänget!

Efter denna underbara middag där jag faktiskt åt Haggis (inälvor kockade i komage eller om det var fårmage) begav jag mig upp till hotellet där mamma, ingegärd, karin, elle o carlan väntade! Jag fick lussekatter, pepparkakor, glögg och godis!!! mums mums!

I fredags var jag city guide och visade runt  inne i citycentre, självklart drog jag med dem till paddys market och mr Ben där det shoppades loss, jag fyndade mig två blusar för 50p st!!! o ett bar tjusiga mocka shorts hihi.Det tog självklarts pauser för att slurka i oss whisky och guiness för att orka fortsätta shoppa vidare. På kvällen gick vi ut och firade mor min som fyllde år dagen innan, vi gick på en god italiensk restaurang. Men innan dess bjöd jag på snittar (som jag gjort alldeles själv, till och med bakat brödet) och whiskey drinkar. Efter middagen blev det en liten pub runda där vi mötte upp Michal och Eva och deras två vänner, Anna och Erik, som också var här på besök.


Paddys

Här kikade vi in en sväng på dagen, men det blev ett kort besök. Syster min råkade dra i fel snöre när hon skulle spola så ett högt och öronbedövande pip ljöd genom hela museet.

Piazza Italia

I lördags blev det promenadernas dag. Vi promenaerade till west end och kollade secondhand och botaniska trädgården och sedan skulle vi traska hemmåt men det råkade bli sig en liten trevlig omväg eftersom jag kan alla vägar så himmla bra här :)


systra

Kusin vitamin

Botaniska trädgården

Carlan och Ingegärd

På kvällen åts det indiskt och sedan dracks det glögg och helt plötsligt var hela lägenheten fylld med ungdommar och hör och hääpna SKOTTAR! Björn hade blivit utfrågad av några i klassen att ta sig en drink så han tog med sig dem hem till oss! Men de skulle sedan på the Union där fullast är bäst som de  tycker är as ballt, men vi nöjde oss med kära ABC. Tyvärr fick inte jag med mig mina gäster (de hade tröttats ut av allt promenerande) men jag orkade mig minsann ut en sväng på dansgolvet!

Studiecirkel?

Se där är de! skottarna alltså (eller två iaf av de fem som kom..)



Söndagen bestod också den av tidig uppstdning kl 9, o konstigt nog var jag den piggaste, man ska kanske inte sova så mycket.. Vi tog oss en iskall sväng til Barras marknaden där både syster och kusin fyndade sig varsin fur. sen värmde vi oss på Bar Cava där jag åt det mest starkaste jag ätit i hela mitt liv tror jag, jag beställde in Chicken Quesadilla och hade ingen tanke på att de hade kunnat proppa i den med allt starkt de kunde komma på, min tunga är fortfarande öm.. sen blev det en liten sväng i Buchanan galleries innan vi gick till hotellet för att packa om så allt vi köpt skulle gå ner i de två väskor som jag redan fyllt med 14 kilo var (bara 15 kilo får det vara, så nu är det ett tomrum i min garderob, snyft! )Jag tog farväl av dom, nästan alla på pyllsade med två jackor var.



Barras marknaden


Nu är det tomt. Men har ju en massa skola som får fylla det tomrummet istället.jehaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0