The Flasher

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade mig.  Det har faktiskt hänt en hel del här. Exempelvis har ännu en helg nåt sitt slut och en STOR städdag har vi haft. Denna städdag uppkom pga ett sms sänt till Julia från de vi hyr av, där de skrev att de skulle komma på inspektion här på lördagen. OJOJ! tänkte vi, nu måste vi se till att städa bort fyra pers från denna lägenhet! Så i torsdagskväll flyttades sängar byråer och bord, gömdes det skor, jackor, datorer, kameror, ja allt som visar att de skulle bo fler än två pers i denna lägnehet och tack så mycket att vi bor så stort så vi kan gömma bort myckert i garderober och under sängar utan att det känns för propp fullt. På fredagen visade det sig att det skulle var en visning för några som vill köpa läenheten vilket kändes en smula bättre då de inte kommit oss på spåren än, och själva visningen gick smärt fritt- en lättandes suck fick vi dra! Pga denna visningstimma gick jag och Alida till west end där vi skulle på en antik marknad men på vägen dit såg vi en konst utställning och drog då självklart in där i studie syfte. Mycket sinpisartion sög vi i oss. Marknaden var super! det var inte en så stor lokal men jag och Alida tog ändå nästan 2h på oss att gå igenom hela, det fannns så mycket fint! Jag fyndade mig även här en klocka, men som fungerar!

På kvällen blev det middag ute med Julia och Johan sedan tog vi oss en sväng till alla möjliga uteställen häromkring där vi bor men när klockan började närma sig två tog vi oss bort till ABC som alltid är ett lyckat val! Jag har inte haft min kamera med mig denna helg då den legat ner packat nånstans i huset så jag har haft Julia som min personlige fotograf.




Julias tanke var här att bara ta ett kort på bilen men i farten lyckades hon få med när denna kille försökte pilla sig lite i näsan i smyg, tyvär vart det inte så mycket i smyg..

Igår tog jag och Alida oss till marknaden här i närheten (samma som förra helgen) eftersom vi fattat det som att vi gått på helt olika ställen på denna marknad och vi båda hittat bra ställen så då måste ju detta undersökas så jag kan visa allt det bra för familjen som kommer nästa helg! och under denna undersökande dag lyckades jag hitta denna vårkappa:

Den är perfekt om man vill vara blottare! det är nämligen tryckknappar så när jag drog bak mina armar i butiken sprack de upp och tanten i affären utroppade : "Hallooo boys!" och tyckte det var väldigt kul men ville ju också påpeka att den satt som en smäck på mig och lättpåverkad som jag är köpte jag den, vet ju att blottar egenskapen säkert kan komma tillhands i framtiden.

i gårkväll var det den stora switch on av julbelysningen på George Square. Vi hade fått gratis biljetter dit eftesom vi bor i Merchant City där själva torget befinner sig. Det sulle var en kväll där det skulle uppträdas och lysena skulle på, fyrverkerier skulle skjutas och kanske några mysig stånd med mat och annat juligt, vi tänkte oss en riktigt julmysig kväll! När vi lotsats in på området hördes live julmusik från scenen men det varade inte länge till att hela alltet omgick till vad det skulle vara, ett stort jippo för barn, en otroligt töntig barnshow där konfansierna var över käcka eller inte käcka utan mer så där jobbigt skrikiga och töntiga, jag uppskattade inte ens sånt när jag själv var barn. Men vi drog minsan på oss renhattarna och ett leende. Julbelysningen var ju gräslig men det hade vi redan kunnat ana inan när vi gått förbi där. Det var en Jack in the box och en nötknäckare och löv i grönt och klockor i gult och annat i rött och självklart blinkas det hit och dit. Som tur är har vi det fina torget vid GOMA där det är fin belysning i bara gult :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0