Happy Happy Happy

Åhh vilken daaag, vilken underbar daaag som jag kaaaallar fyyyyndis daaageen!
Imorse steg vi upp halv 10 för att äta gratis frukost på ett galleri, igår var vi ute på baren mittöver (bar Cava) och Michal träffade en snubbe som hade en musik installation på ett galleri där de, enligt Michal efter några öl i kroppen fösrtod det som, serverade gratis frukost. När vi anlände kändes det hela lite väl knas, så vi valde att äta frukost på en mysigt cafe/butik, jag och eva var jätte sugna på pankakor! När maten väl severdades fick jag och Eva några väldigt små runda torra och tjocka pankakor med ca 8 bär till (det stod att den serverades med bär och glass, men hade förväntat mig en hög av bär inte några få ynka stycken) och Michal fick en ytterst god smörgås som var ordenligt toastad innehållandes ordentligt stekta bacon och där befann sig bara becon, inget annat, så torrt torrt blev det. :S Kankse inte den bästa början på dagen. 

Eva lite skeptisk till maten..

Vi begav oss sedan till en stor marknad lite längre bort, där det fyndades förfullt! vilket gjorde dagen såå mycket bättre, jätte mysiga små affärer (om man begav sig innåt i den första synen "skräpiga skit marknaden")


Jag fyndade mig två fina julklappar men det var inte det bästa (inte det som gjort den här dagen såå otroligt lyckad). Jag har nämligen letat efter en sammetsblå jacka i A format, så mina ögon är väldigt inställda på sammet sammet sammet! Så när vi strosar in i den sista av mysiga butiker som två skumma tanter utklädda till en clown och den andra till häxa var butiksbiträden i hittar jag denna underbara:

Den är ju dock vinröd, men tycker nog det var finare än blå iaf :)

Eva hittade fina knytskor i samma mysiga butik.

Ikväll ska vi ut på Nice n Sleezy, vi måste ju undersöka om det är ett så bra ställe som det påstås. igår hamnade vi på ännu en club med ett riktigt genomtänkt och bra namn: ?WTF hahaha. Vet inte riktigt vad de håller på med här i glasgow, och det sög verkligen så då passade väl namnet bra ändå (vi tänkte väl alla:  What the fuck?  när vi kom ner i den ödelagda källaren)  Men innan var vi ovanför på Bar Cava som nog är den mysigaste baren i Merchant City :)

Kommentarer
Postat av: Jonas

se, ni köper ju bara massa coola kläder och festar och lever loppan. ughabugha!



ser fram emot att se sammetsjackan i stoholmo!

2008-11-08 @ 20:51:13
Postat av: Maria

hej söt! fram med bilder på frillan, kikade i evas bilddagbok, värsta fina frisyren juh! och vilken underbar sammetsjacka, tokfin, du är duktig på att fynda du!

2008-11-09 @ 19:17:21
URL: http://nordantill.blogg,se
Postat av: Julia

Pausa, vilken vacker sammetsjacka! Blir spännande att se när jag kommer tillbaka. Men vad sa jag om att ha kul utan mig??? ;P Ses imonkväll!

2008-11-10 @ 11:22:45
URL: http://juliapetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0