Cozy first advent

I fredags gick jag, Julia, Anna och Alida och mötte upp några andra utbytesstudenter på George Square där det skulle skridskoåkas! Det var tyskar och tyskar och sedan kom fransyskor.

Först åkte det självklarts karusell! Jag och Julia med all de små 8 åringarna.

Det blev bara vi svenskar och halva gänget tyskar som vågade oss ut på isbanan. Vingligt var det, men såå kul! Fast jag och Julia fick int eha så kul som vi ville, eftersom det var en liten liten bana och man åkte runt en staty så behövde man "go with the flow" om man istället fick för sig att åka arm i arm runt runt runt som jag o Julia blev man tillsagd av den så otroligt hete isbane vakten, och detta hände ju inte bara en gång då förstoss, dels eftersom vi ville ha det lite roligar än att bara åka runt, så vi snurrade runt, åkte tåg och gjorde meatball to spagetti snurret som fick en ohet isbanvakt att fråga om jag var ok(han trodde att jag höll på att ramla när jag gjorde min fina skridskodans) och så dels för att få den hete isbanvakten att uppmärksamma oss. så efter några några snurr och damp på rumpan så var han där för att hjälpa en upp, och visst dissade jag Alidas hjälpande hand istället för hans med glädje! Kommer väl hänga runt isrinken varje dag nu tills vi åker hem för att drömma mig bort lite... Rätt skumt ändå att de har tivoli mitt i vintern, men kul var det!

Jag och Anna med sin nya fina röda kappa.

Tysken Daniel och  Alida.
Efter isåkningen gick vi alla hem till oss för att värma oss med lite blåbärsglögg och pepparkakor.

Fransyskorna Julie och Geraldine.

På lördag eftermiddagen blev det julfika med glögg och hemmagjord mjuk pepparkaka ala Anna och supergoda saffransmuffins också ala Anna.

Se så glatt folket var av all god fika!


Igår blev det första advents mys med julegröt och tänta ljus och hela kollektivet satt vi till bords samtidigt för att dela denna heliga måltid, där jag fann mandeln i min mun, hmm.. känner mig inte riktigt redo för giftemål det närmsta året.. Sedan blev det filmkväll, det var ju fööör länge sedan vi hade filmkväll sist så det blev "Horton hears a ho"!

Idag har jag gott över nästan hela Glasogw för att fota till mitt Personalproject, vågade mig till och med ner till southside alldeles själv. sen gick jag till TopShop och köpte mig ett par Pippa byxor, de första satt ju som en smäck och billiga är dom så kunde inte motstå ett par till!
Nu hade jag väl tänkt knopa ihop en av de 7 illustrationerna/mönsterna till mitt personalproject, inspirationen är dock inte på topp... Kanske blir lite mer tv ändå :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0